Grand Press Digital to nagroda przyznawana za wykazanie się innowacyjnym podejściem w wykorzystaniu nowoczesnych technologii w pracy dziennikarskiej. Nominowanych w szóstej edycji Grand Press Digital wybrała redakcja magazynu „Press” po zasięgnięciu opinii 32 specjalistów od mediów cyfrowych, przedstawicieli wydawców, nadawców, firm badawczych, start-upów i agencji interaktywnych. Zwycięzcę wyłoni redakcja „Press”. Laureat otrzyma czek na 10 tys. zł. Partnerem nagrody jest Facebook. W tym roku nominowani są (kolejność alfabetyczna):
Onet – nominacja za odwrócenie dotychczasowego trendu, w którym w koncernach medialnych nowoczesne technologie służą głównie do zwiększania przychodów i dostarczania odbiorcom rozrywki. Od kilku lat Onet udowadnia, że robienie dobrego cyfrowego dziennikarstwa w internecie ma sens. Zarówno poważnej publicystyki, jak i sportu czy kultury. Onet sprawił, że dziennikarstwo internetowe zaczęło wywierać wpływ na kształtowanie opinii publicznej. Rozwijający się wciąż „Onet Rano”, uruchomione w tym roku nowe serwisy, newsletter sportowy i informacyjny uczyniły z Onetu ważnego gracza na rynku opiniotwórczych mediów.
Polska Press Grupa – nominacja za dynamiczną transformację w obszarze digital, ze szczególnym uwzględnieniem wideo. Dotyczy to zarówno centrali (studio Vivi24), jak i redakcji dzienników regionalnych. Koncern uruchomił i wdrożył z sukcesem projekt Newsroom 360, w ramach którego internetowy zespół tworzy atrakcyjne treści dla mediów całej grupy. Dostrzegalny jest także dynamiczny rozwój innych produktów internetowych, wzrosty w kategoriach serwisów głównych i tematycznych oraz wykorzystywanie nowoczesnych rozwiązań w komunikacji z użytkownikami.
Sport.pl – nominacja za rozmach w multimedialnym relacjonowaniu Mundialu 2018. Redakcja wykorzystała możliwości digitalu (wideo, media społecznościowe, relacje na żywo), utrzymując tempo i energię przekazów do ostatnich dni mistrzostw. Relacje i ekskluzywne materiały z imprezy dopełniało wykorzystanie social mediów (Facebook, Instagram) i materiały wideo przygotowywane w Warszawie. Przy redakcji Sport.pl powstało studio do prowadzenia meczowych wideoanaliz poprzez Facebook Live. Do obsługi mundialu wykorzystano zarówno stronę główną Sport.pl, jak i Gazeta.pl, facebookowy fanpage Sport.pl, aplikację Sport.pl LIVE i nową stronę mobilną m.Sport.pl.
Weszło – nominacja za permanentny rozwój portalu, który stał się multimedialnym konglomeratem. Jego twórca Krzysztof Stanowski udowadnia, że media cyfrowe są wręcz stworzone dla dziennikarstwa sportowego i potrafi pokazywać coraz to nowe jego obszary. Tylko w tym roku portal Weszlo.com uruchomił serwis Weszło Junior poświęcony piłce nożnej dzieci i młodzieży, wprowadził opcję płatnych subskrypcji, a przede wszystkim stworzył radio internetowe Weszlo.fm, które w przeciwieństwie do konkurencji – trwa i nadaje. Do tego należy dodać własny serwis e-sportowy, aplikację mobilną Weszlo.fm czy specjalny program na YouTube w czasie mundialu.
Laureata Grand Press Digital 2018 ogłosimy podczas gali finałowej Grand Press, która odbędzie się 11 grudnia w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin.